Menu

Developers Italia We develop public services, together

Follow us

Preference Center

Comunicazioni utente personalizzate

Servizio che consente di informare proattivamente gli utenti rispetto ai bisogni espressi

Vitality:

69%

i

The vitality index, as explicited in the guidelines for the acquisition and reuse of software for Italian PA, is calculated according to the following four main categories:

  • Code activity: the daily number of commits and merges;
  • Release history: the daily number of releases;
  • User community: the number of unique authors;
  • Longevity: the age of the project.

The ranges of every measure can be found in the vitality-ranges.yml file.

Development status: stable


Software functionality

content management system

users privacy management

multichannel notification platform

profiled and personalised content platform

newsletter

news features

surveys and rating components

multimedia (video, youtube playlist, image) components

file sharing

data analysis component

digital identity

customized notification

Regione Lombardia

Regione Toscana

detailed information

Preference Center

Comunicazioni utente personalizzate

Last release 2021-11-15

Type of maintenance community

Technical contact

Corrado Schiavoni

Supported languages Italian
English

Api documentation Preference Center API

Extended description

Gestione e invio di comunicazioni personalizzate, in una logica multicanale e multiservizio, per affiancare il lavoro quotidiano di diffusione di contenuti di una redazione.

L’applicativo adotta a tale scopo un’architettura logica e una piattaforma di Omnichannel Customer Experience che, mediante un portale pubblico denominato Lombardia Informa, consente di:

  • raccogliere in maniera centralizzata i dati di contatto dei cittadini e delle tematiche di loro interesse;
  • creare e gestire azioni di comunicazione personalizzate e multicanale offrendo una esperienza di navigazione unica e coerente;
  • integrare i sistemi deputati all’invio delle comunicazioni, implementando un’azione di armonizzazione e centralizzazione di dati provenienti da canali eterogenei;
  • creare strumenti integrati di comunicazione, quali landing page e sondaggi;
  • arricchire i contenuti con elementi multimediali (slideshow immagini, video) e documentali (allegati .pdf)
  • gestione e profilazione utenze come da GDPR

Other software that may interest you

back to contents